Ile zarabia dyrektor? To, jaka pensja wiąże się z piastowaniem tego stanowiska, zależy oczywiście od branży i innych czynników. Można jednak przybliżyć kwestię pensji dyrektorów w Polsce.
Niejedna osoba chciałaby zasiadać w dyrektorskim fotelu i zarabiać tyle, ile zarabia dyrektor. To nic dziwnego, wszak praca dyrektora wiąże się z godziwymi zarobkami. Zarazem jest związana z wielką odpowiedzialnością. Dyrektorzy muszą posiadać niezbędne doświadczenie i kompetencje. Niezależnie od firmy, w której przyszło im pracować. Zarobki jednak są adekwatne do tych wymagań.
Spis treści
Ile zarabia dyrektor – podstawowe informacje
Co oczywiste, to, ile zarabia dyrektor, zależy od specyfiki danej korporacji i branży, w której operuje. Tym samym niełatwo jest podać typową dyrektorską pensję. Te zarobki mogą być bardzo różne. Począwszy od kilkunastu tysięcy miesięcznie do nawet trzydziestu tysięcy brutto. Istnieją także branże, w których dyrektorzy mogą pochwalić się zarobkami przekraczającymi trzydzieści tysięcy złotych. W tym kontekście wymienić można działy finansowe w rozmaitych firmach. Dyrektorzy zarabiają tam nawet trzydzieści dwa tysiące złotych w skali miesiąca.
Ile zarabia dyrektor – uśrednione zarobki
Tak jak w przypadku każdego zawodu, tak i w kwestii pensji dyrektorskich można pokusić się o wskazanie zarobków uśrednionych. Według danych pochodzących z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń mediana zarobków w przypadku dyrektorów to nieco ponad szesnaście tysięcy złotych. Jedna czwarta spośród ankietowanych deklarowała przychody niższe niż 9800 złotych. Z kolei 25% ankietowanych mogło liczyć na pensje wyższe niż 25,5 tysiąca.
Ile zarabia dyrektor – wykształcenie a zarobki
Na to, ile zarabia dyrektor, wpływ może mieć także wykształcenie takiej osoby. Jak pokazują badania, absolwenci studiów MBA (Master of Business Administration) mają większe szanse na zdobycie posady. Ich pensje są też wyższe i mogą wynosić od dziesięciu do ponad trzydziestu tysięcy złotych miesięcznie. Absolwenci studiów MBA mogą pełnić dyrektorskie stanowiska w działach sprzedażowych, finansowych czy IT.