Zastanawiasz się, ile zarabia copywriter? Może zarabiać bardzo mało, ale może też wyciągać średnią krajową i więcej. Od czego to zależy? I na czym właściwie polega copywriting? Sprawdź!
Copywriting to praca ze słowami. Polega ona na projektowaniu i pisaniu tekstów na strony internetowe, artykułów tematycznych, reklamowych i ofert sprzedażowych. Część copywriterów specjalizuje się w opisach produktów i kategorii dla sklepów internetowych. Ile zarabia copywriter? Czy jest to łatwa praca? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.
Spis treści
Kto może zostać dobrym copywriterem?
Zanim dowiesz się, ile zarabia copywriter, przeczytaj, kto może pracować w tym zawodzie. W tej pracy najlepiej sprawdzą się osoby, które piszą bezbłędnie i którym pisanie przychodzi łatwo. Przydaje się też umiejętność koncentracji, szerokie zainteresowania i znajomość komputerowych edytorów tekstu. Najlepsze osiągnięcia i zarobki mają copywriterzy, którzy znają programy graficzne, aplikacje do obróbki zdjęć i obsługują CMS WordPress. W tej branży można pracować na etacie lub samodzielnie jako freelancer. Najzdolniejsi po kilku latach zatrudniają podwykonawców lub pracowników, tworząc agencje copywriterskie.
Od czego zależy wysokość wynagrodzenia w copywritingu?
To, ile zarabia copywriter, zależy od kilku czynników. Oto one:
- umiejętności pisarskie;
- ukończone szkolenie copywriterskie;
- znajomość zasad pozycjonowania stron za pomocą odpowiednio dobranych fraz kluczowych;
- umiejętności znajdowania wysoko płatnych zleceń i zareklamowania swoich usług;
- forma działalności – etat, praca na umowach o dzieło lub własna działalność gospodarcza;
- znajomość specjalistycznych branży, np. technicznych, IT, OZE czy medycznych.
Ile zarabia copywriter?
Początkujący zwykle dorabiają sobie do pensji na etacie. Ich wynagrodzenie z reguły nie przekracza 1 tys. złotych netto za miesiąc dorywczej pracy. Zazwyczaj wykonują zlecenia podwykonawcze dla dużych agencji marketingowych. Osoby, które zaangażują się w to zajęcie, zaczynają karierę od pensji 2,5–3 tysiące netto. Z czasem, gdy nabiorą doświadczenia i znajdą bezpośrednie zlecenia, mogą podnieść stawki. Wówczas ich wynagrodzenie wzrasta do 4–5 tys. netto. Wielu copywriterów łączy pisanie tekstów z usługami wirtualnej asysty lub sprzedażą swoich e-booków, lub kursów online.
Wiesz już, ile zarabia copywriter. Dobry copywriter nie musi mieć wykształcenia dziennikarskiego ani polonistycznego, choć biegła znajomość reguł językowych bardzo się przydaje. Wielu dobrze zarabiających copywriterów to osoby z zawodem i doświadczeniem technicznym.