Ile zarabia technik reklamy? To zależy w dużej mierze od jego doświadczenia i umiejętności. Na czym polega praca w tym zawodzie? Jakie wykształcenie ma technik reklamy? Więcej na ten temat dowiesz się w tym artykule.
Wysokość zarobków w branży reklamowej zależy od umiejętności i kreatywności. Odpowiedź na pytanie „ile zarabia technik reklamy” zależy też od regionu, w jakim świadczy on usługi. Największe dochody osiągają specjaliści z dużych miast. Mają wprawdzie sporą konkurencję, ale też zapotrzebowanie na ich usługi jest duże. Gorzej jest w małych miasteczkach i na terenach wiejskich, choć tu z pomocą przychodzi możliwość pracy zdalnej. Poza tym drobni przedsiębiorcy z biedniejszych regionów także doceniają moc reklamy. Czytaj dalej!
Spis treści
Czym zajmuje się technik reklamy?
Zanim dowiesz się, ile zarabia technik reklamy, poznaj bliżej specyfikę pracy na tym stanowisku. Technik reklamy może pracować jako grafik komputerowy, tworzyć hasła reklamowe lub prowadzić kanały w social mediach na zlecenie przedsiębiorców. Może też projektować billboardy reklamowe, loga firm i współpracować przy tworzeniu dużych kampanii reklamowych. Technicy reklamy pracują w agencjach reklamowych lub w działach marketingu i reklamy w sektorze przedsiębiorstw. Część decyduje się pracować na własną rękę jako freelancerzy.
Ile zarabia technik reklamy?
Średnie wynagrodzenie na stanowisku technika reklamy wynosi 4–6 tys. złotych brutto na miesiąc. Nie są to duże kwoty, ale warto pamiętać, że jest to specjalista po technikum lub policealnym studium zawodowym. Wielu techników dokształca się na różnego rodzaju kursach i szkoleniach. Część decyduje się na kontynuowanie nauki na zaocznych studiach na kierunku marketingu i reklamy. Zarobki speców od reklamy wzrastają wraz z doświadczeniem zawodowych i nabytymi kwalifikacjami. Absolwenci studiów wyższych mają szansę na zarobki rzędu 8–9 tys. brutto na miesiąc.
Wiesz już, ile zarabia technik reklamy. Z pewnością jest do ciekawa i urozmaicona praca, zwłaszcza dla osób kreatywnych, które łatwo nawiązują kontakty z otoczeniem. Zarobki, jak to zwykle bywa, wzrastają proporcjonalnie do zdobytego doświadczenia. Ważnym aspektem jest tu możliwość pracy zdalnej, w tym także na własną rękę w ramach freelancingu.