Dla wielu młodych ludzi fotografia to pasja, z którą chciałyby związać swoją przyszłość. Jedną z najczęściej wybieranych dziedzin zarobku jest fotografia ślubna. Czym charakteryzuje się ten zawód i ile zarabia fotograf ślubny?
Charakterystyka zawodu fotografa ślubnego sprawia, że na rynku działają głównie freelancerzy, szukający zleceń na własną rękę. W tej trudnej branży istnieje spora konkurencja, jednak najlepsi uzyskują bardzo wysokie zarobki. Na jakie stawki mogą liczyć freelancerzy i w jaki sposób zarabiają o sezonie ślubnym?
Spis treści
Ile zarabia fotograf ślubny w sezonie?
Choć śluby bierze się przez cały rok, ich największa intensywność przypada na miesiące letnie. Właśnie ta zależność ma ogromny wpływ na to, ile zarabia fotograf ślubny. Za relację ze ślubu i wesela większość fotografów oferuje stawki na poziomie od 1500 do nawet 6000 złotych. Licząc 4 weekendy w miesiącu, można uzyskać bardzo atrakcyjne wyniki finansowe. W okresie od maja do września przeciętny fotograf ślubny działający jako wolny strzelec może pochwalić się zarobkami na poziomie od 5 do nawet 30 tysięcy miesięcznie.
Inne źródła dochodu fotografa ślubnego
Choć sezon ślubny jest dla fotografów bardzo intensywny i atrakcyjny finansowo, nie zawsze wystarcza do utrzymania się przez cały rok. Poza miesiącami letnimi wesela i śluby organizowane są znacznie rzadziej. Dlatego fotografowie freelancerzy muszą szukać sobie alternatywnych sposobów na zarabianie.
Najczęściej wybór pada na inne imprezy okolicznościowe jak jubileusze, imprezy firmowe i inne. Dysponując własnym studiem, można spróbować swoich sił w sesjach zdjęciowych z okazji świąt, narodzin dziecka, a także bez specjalnych okazji. Ile zarabia fotograf ślubny na jednej sesji zdjęciowej? Z reguły jest to od 300 do 1000 złotych w zależności od reputacji, stylistyki miejsca i charakteru sesji.
Największy wpływ na to, ile zarabia fotograf ślubny, ma jego renoma i doświadczenie. Dlatego, zanim zdecydujesz się na wybór tej ścieżki zawodowej, zbuduj dobre portfolio i zdobądź rozpoznawalność w branży.